Ruženec je poklad, ktorý treba znovu objaviť!

Ruženec je poklad, ktorý treba znovu objaviť!

Niekoľko myšlienok o modlitbe ruženca od sv. Jána Pavla II. z apoštolského listu Rosarium  Virginis Mariae (Ruženec Panny Márie) z roku 2002

  • „Napriek mariánskemu charakteru je ruženec kristocentrickou modlitbou. Zahŕňa hĺbku celého evanjeliového posolstva a je akoby jeho súhrnom. Je ozvenou Máriinej modlitby, stále sa opakujúceho Magnifikatu (ďakovania)  za dielo vykupiteľského vtelenia, ktoré sa začalo v jej panenskom lone. S ružencom vstupuje kresťanský ľud do Máriinej školy, aby sa tu dal voviesť do kontemplácie krásy Kristovej tváre a zakúšania hĺbky jeho lásky. Prostredníctvom ruženca získavajú veriaci množstvo milostí, ako keby ju prijímali priamo z rúk Vykupiteľovej matky“ (bod 1).
  • „Ruženec ako modlitba za pokoj je zároveň modlitbou rodiny a za rodinu. V istom období bola kresťanským rodinám táto modlitba zvlášť drahá, a tak ich určite zbližovala. Dôležité je, aby sme toto vzácne dedičstvo nestratili. Potrebujeme sa vrátiť k rodinnej modlitbe a k modlitbe za rodiny, pokračovať v tejto forme modlitby ruženca“ (bod 41).
  • „Takisto je pekné a užitočné, ak tejto modlitbe zveríme vývoj a rast našich detí. Nesleduje vari ruženec Kristov život od jeho počatia po smrť a ďalej až po jeho zmŕtvychvstanie a oslávenie? Pre rodičov je dnes čoraz ťažšie sprevádzať si deti v rozličných obdobiach ich života. V spoločnosti s rozvinutou technológiou, s prostriedkami spoločenskej komunikácie a s rastúcou globalizáciou sa všetko veľmi urýchlilo a kultúrna vzdialenosť medzi generáciami sa stáva čoraz väčšou. Najrôznejšie informácie a najneočakávanejšie skúsenosti si rýchlo razia cestu do života detí i mladistvých a rodičia sa často obávajú nebezpečenstiev, ktoré hrozia ich deťom. Niekedy rodičia zažijú trpké sklamanie z toho, že ich deti nedokázali odolať zvádzaniam drog, vábeniu neviazaného hedonizmu, pokušeniu k násiliu a rôznym iným prejavom beznádeje a straty zmyslu života“ (bod 42).
  • „Modliť sa ruženec za deti a ešte skôr s deťmi, učiť ich už odmalička na denné rodinné zastavenie sa pri tejto modlitbe – to bezpochyby nie je riešením každého problému, no ako duchovnú pomoc ho netreba podceňovať. Mohlo by sa namietať, že ruženec je modlitba, ktorá nevyhovuje vkusu dnešných detí a mladých… Som si istý, že pri správnom podaní ruženca mladí ľudia ešte raz prekvapia dospelých tým, ako si osvoja túto modlitbu a budú sa ju modliť s nadšením typickým pre ich vek“ (bod 42).
  • „Ruženec je poklad, ktorý treba znovu objaviť! Drahí bratia a sestry, taká jednoduchá, no taká bohatá modlitba si zasluhuje, aby ju kresťanské spoločenstvo znovu objavilo“ (bod 43).

Share this post